Cztery terapie oparte na artemizynie u afrykańskich kobiet w ciąży z malarią

Informacje dotyczące bezpieczeństwa i skuteczności leczenia skojarzonego malarii u kobiet w ciąży leczonych artemizyniną są ograniczone, szczególnie wśród kobiet mieszkających w Afryce subsaharyjskiej. Metody
Przeprowadziliśmy wieloośrodkową, randomizowaną, otwartą próbę leczenia malarii u kobiet w ciąży w czterech krajach afrykańskich. W sumie 3428 kobiet w ciąży w drugim lub trzecim trymestrze ciąży, które miały malarię falciparum (przy dowolnej gęstości pasożyta i niezależnie od objawów) były leczone artumierem-lumefantryną, artesunatem amodiachiny, mezokumino-artesunianem lub dihydroartemizinin-piperachiną. Pierwszorzędowymi punktami końcowymi były wyleczone szybkości reakcji polimerazy (PCR) (tj. Wyleczenie pierwotnej infekcji, nowe infekcje podczas obserwacji nie zostały uznane za niepowodzenia leczenia) w 63 dniu i wyniki bezpieczeństwa.
Wyniki
Szybkości utwardzania skorygowane o PCR w analizie na protokole wynosiły 94,8% w grupie artemeter-lumefantryna, 98,5% w grupie artesunatu amodiachiny, 99,2% w grupie dihydroartemisynin-piperachina i 96,8% w grupie artesunatu meflochiny; skorygowane o PCR wskaźniki utwardzania w analizie zamiar-potraktować wyniosły odpowiednio 94,2%, 96,9%, 98,0% i 95,5%. Nie było znaczącej różnicy między grupą amylozyn-artesunat, grupą dihydroartemisinin-piperachiny i grupą meflokina-artesunat. Szybkość utwardzania w grupie artemether-lumefantrine była znacznie niższa niż w pozostałych trzech grupach, chociaż różnica bezwzględna mieściła się w granicach 5-procentowego marginesu dla równoważności. Nieskorygowane wskaźniki wyleczeń, stosowane jako miara profilaktycznego działania po leczeniu, były istotnie niższe w grupie arterher-lumefantrine (52,5%) niż w grupach, które otrzymywały artesunat amodiachiny (82,3%), dihydroartemisinin-piperachine (86,9%) lub meflochina-artesunat (73,8%). Nie stwierdzono istotnej różnicy w częstości występowania poważnych zdarzeń niepożądanych oraz w wynikach urodzeń wśród leczonych grup. Zdarzenia niepożądane związane z lekiem, takie jak osłabienie, słaby apetyt, zawroty głowy, nudności i wymioty występowały istotnie częściej w grupie otrzymującej mezofilię-artesunat (50,6%) i amylozynochłonnej (48,5%) niż w grupie dihydroartemisinin-piperachina ( 20,6%) i artemeter-lumefantryna (11,5%) (P <0,001 dla porównania między czterema grupami).
Wnioski
Artemorf-lumefantryna wiązała się z najmniejszymi działaniami niepożądanymi i z dopuszczalną częstością wyleczeń, ale zapewniała najkrótszą profilaktykę po leczeniu, podczas gdy dihydroartemisinin-piperachina miała najlepszą skuteczność i akceptowalny profil bezpieczeństwa. (Finansowane przez Partnerstwo w zakresie badań klinicznych w Europie i krajach rozwijających się i inne, numer ClinicalTrials.gov, NCT00852423.)
SZYBKIE PODEJŚCIE
Badanie PREGACT
02:06
Malaria podczas ciąży jest poważnym problemem zdrowia publicznego w krajach, w których choroba jest endemiczna.1 W obszarach, w których intensywność przenoszenia jest umiarkowana do wysokiej i nie zmienia się znacząco z roku na rok, większość infekcji malarią podczas ciąży pozostaje bezobjawowa, ale zwiększa ryzyko niedokrwistości u matki i niskiej masy urodzeniowej, z tą ostatnią, która wiąże się ze zwiększoną śmiertelnością niemowląt.2 Na obszarach, gdzie intensywność przenoszenia jest mała i zmienia się znacznie między latami, u kobiet ciężarnych może wystąpić objawowa malaria i ciężka choroba zwiększone ryzyko utraty płodu i śmierci matki.2 Biorąc pod uwagę szkodliwe skutki malarii w czasie ciąży, niezwykle ważne jest odpowiednie leczenie tej choroby za pomocą skutecznych leków