Defibrylatory w niewydolności serca i jakości życia

Mark i wsp. (Wydanie 4 września) przedstawiają dane na temat jakości życia z dobrze zaprojektowanej próby nagłej śmierci sercowej w nagłym przypadku zgonu sercowego (SCD-HeFT). Dane te wymagają ponownej analizy opłacalności stosowania wszczepialnych kardiowerterów-defibrylatorów (ICD) w celu pierwotnego zapobiegania śmierci z przyczyn sercowych. Nowo przedstawione media wynosiły 0,80 na początku badania i 0,70 na 30 miesięcy. Mark i wsp. nie zgłosiły tych narzędzi w swojej poprzedniej analizie opłacalności2. Natomiast osobna analiza opłacalności wykazała użyteczność wynoszącą 0,88 i wykazała, że ICD są opłacalne3. Zastosowanie tych nowych narzędzi do analizy wrażliwości tego Druga analiza efektywności kosztowej odpowiadałaby wskaźnikowi efektywności kosztowej w wysokości od 150 000 USD do ponad 400 000 USD za rok życia skorygowany o jakość.
Ponadto, chociaż autorzy raportu podają, że ogólna jakość życia nie została naruszona przez ICD, jakość życia zmniejszyła się u pacjentów, którzy otrzymali wstrząs. Po 12 miesiącach jakość życia nie różniła się u pacjentów, którzy otrzymali szok, ale wyniki te należy interpretować ostrożnie, ponieważ ponad połowa pacjentów, którzy doznały szoku, zmarła w tym czasie.4 Innymi słowy, ICD nie obniża jakości życia, chyba że faktycznie działa.
Dan D. Matlock, MD
University of Colorado Denver School of Medicine, Denver, CO 80045
Daniel. edu
4 Referencje1. Mark DB, Anstrom KJ, Sun JL, i in. Jakość życia z leczeniem defibrylatorem lub amiodaronem w niewydolności serca. N Engl J Med 2008; 359: 999-1008
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
2. Mark DB, Nelson CL, Anstrom KJ, i in. Opłacalność leczenia defibrylatorem lub amiodaronem w przewlekłej stabilnej niewydolności serca: wynika z badania nagłej śmierci sercowej w niewydolności serca (SCD-HeFT). Circulation 2006; 114: 135-142
Crossref Web of Science Medline
3. Sanders GD, Hlatky MA, Owens DK. Opłacalność wszczepialnych kardiowerterów-defibrylatorów. N Engl J Med 2005; 353: 1471-1480
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
4. Poole JE, Johnson GW, Hellkamp AS, i in. Znaczenie prognostyczne defibrylacji u pacjentów z niewydolnością serca. N Engl J Med 2008; 359: 1009-1017
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
Mark i wsp. oceniali jakość życia pacjentów leczonych ICD w porównaniu z optymalnym zarządzaniem medycznym. Wyniki uzyskane w tym badaniu mogą jednak nie uwzględniać istotnych czynników psychospołecznych, takich jak niepokój lub efekt wcześniejszej diagnozy psychiatrycznej.
Ograniczona liczba badań sugeruje, że wszczepienie ICD i kolejne wstrząsy mogą zaostrzyć objawy lęku, lęku i agorafobii.1,2 Chociaż Mark i in. donoszą, że dane dostarczają pewnego wsparcia dla stosowania ICD u pacjentów z poważnie zmniejszoną dysfunkcją skurczową, żaden z wyników nie dotyczył konkretnie strachu, lęku lub obu. Zastanawiamy się, czy w wywiadach ustrukturyzowanych uwzględniono instrumenty specyficzne dla lęku, takie jak indeks lęków-państwo-cecha.
Może występować zwiększone ryzyko dysfunkcji psychospołecznych u pacjentów z istniejącymi uprzednio diagnozami psychiatrycznymi poddawanymi implantacji ICD.3 Aby ocenić uogólnienie tych danych na populacje o wyższej częstości występowania współistniejących schorzeń psychiatrycznych, warto wiedzieć o wartości wyjściowej częstość występowania chorób psychicznych w badaniu Mark et al.
Robin M Telerant, MD
Nathan Boyer, MD
Devan Kansagara, MD
Oregon Health and Sciences University, Portland, OR 97239
edu
3 Referencje1. Burke JL, Hallas CN, Clark-Carter D, White D, Connelly D. Psychospołeczny wpływ wszczepialnego defibrylatora kardiowertera: przegląd meta-analityczny. Br J Health Psychol 2003; 8: 165-178
Crossref Web of Science Medline
2. Godemann F, Butter C, Lampe F, i in. Zaburzenia lękowe i agorafobia: skutki uboczne leczenia wszczepionym kardiowerterem / defibrylatorem. Clin Cardiol 2004; 27: 321-326
Crossref Web of Science Medline
3. Sears SF, Lewis TS, Kuhl EA, Conti JB. Predyktory jakości życia pacjentów z wszczepialnymi defibrylatorami kardiowertycznymi. Psychosomatics 2005; 46: 451-457
Crossref Web of Science Medline
W artykule na temat jakości życia związanej ze zdrowiem za pomocą terapii ICD, Mark et al. odkryli, że ICD o podstawowej prewencji nie wpływają negatywnie na jakość życia związaną ze zdrowiem. Odkrycia te poszerzyły nasze wcześniejsze obserwacje z badania Defibrylatory w ocenie nieoperacyjnego kardiomiopatii (DEFINITE), w którym wzięli udział biorcy ICD z kardiomiopatią bez niedokrwienia, aby objąć pacjentów z chorobą niedokrwienną1. Jednak nieczęste oceny jakości życia przeprowadzono w SCD-HeFT a porównanie z pojedynczym pomiarem przed wystąpieniem szoku rodzi pytania dotyczące tego, czy obserwowane zmiany były wynikiem postępu niewydolności serca, czy szkodliwych skutków wstrząsów2. Natomiast częstsze oceny przeprowadzone w badaniu DEFINITE pozwoliły na analizy trajektorii jakości życia w obrębie każdego pacjenta przed i po wystąpieniu szoku, ustalając w ten sposób, że zaobserwowane zmiany pochodzą z samych wstrząsów. Dlatego uważamy, że kwestia, czy ICD wstrząśnie u pacjentów z kardiomiopatią niedokrwienną niezależnie, pogorszy jakość życia, pozostaje nierozwiązana. Ponadto, strategie kliniczne mające na celu zmniejszenie wstrząsów pozostają krytyczną taktyką, aby zapobiec niepotrzebnemu cierpieniu i zwiększyć akceptację tej ratującej życie terapii.
Rod Passman, MD, MSCE
Alan Kadish, MD
Northwestern University Feinberg School of Medicine, Chicago, IL 60611-2908
r- edu
Sam Sears, Ph.D.
East Carolina University, Greenville, NC 27858-4353
Dr Passman zgłasza otrzymywanie opłat i udziela wsparcia firmie Medtronic; i dr Kadish, otrzymujący wsparcie finansowe od Medtronic i St. Jude Medical. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem.
4 Referencje1. Passman R, Subacius H, Ruo B, i in. Wszczepione defibrylatory kardiowertacyjne i jakość życia: wyniki z badania Defibrylatory w diagnostyce kardiomiopatii bezdechowej (DEFINITE). Arch Intern Med 2007; 167: 2226-2232
Crossref Web of Science Medline
2. Whang W, Mittleman MA, Rich DQ, et al. Niewydolność serca i ryzyko wstrząsów u pacjentów z wszczepialnymi defibrylatorami kardiowertera: wyniki badania Trigger Of Ventricular Arrhythmias (TOVA). Circulation 2004; 109: 1386-1391
Crossref Web of Science Medline