Porównywalna skuteczność wykonywania przyrządów (sztywne śruby szypułkowe przymocowane do prętów ze stopu tytanu), lędźwiowa fuzja rdzeniowa oprócz dekompresyjnej laminektomii u pacjentów z objawową zwyrodnieniową zwyrodnieniową stawów lędźwiowych I ze zwężeniem kręgosłupa jest nieznana. Metody
W tym randomizowanym, kontrolowanym badaniu, przypisaliśmy pacjentów w wieku od 50 do 80 lat, którzy mieli stabilną zwyrodnieniową kręgozmyk (stopień kręgozmyk, 3 do 14 mm) i objawowe zwężenie kręgosłupa lędźwiowego, aby poddać się albo dekompresyjnej laminektomii osobno (grupa samopompująca) lub laminektomia z zespoleniem instrumentalnym tylno-bocznym (grupa fuzyjna). Pierwszorzędową miarą wyniku była zmiana wyniku podsumowania składu fizycznego w 36-elementowym badaniu stanu zdrowia wyników badań lekarskich (SF-36, zakres od 0 do 100, z wyższymi wynikami wskazującymi na lepszą jakość życia) 2 lata po Chirurgia. Drugorzędną miarą wyniku był wynik wskaźnika Oswestry Disability Index (zakres od 0 do 100, przy czym wyższe wyniki wskazują na większą niepełnosprawność związaną z bólem pleców). Pacjentów obserwowano przez 4 lata.
Wyniki
Łącznie 66 pacjentów (średni wiek, 67 lat, 80% kobiety) przeszło randomizację. Wskaźnik obserwacji wynosił 89% na rok, 86% na 2 lata i 68% na 4 lata. W 2 lata po zabiegu grupa fuzji wykazała większy wzrost sumarycznych wyników SF-36 w porównaniu do grupy z samą dekompresją (15,2 vs. 9,5, dla różnicy 5,7; 95% przedziału ufności, 0,1 do 11,3; P = 0,046). Wzrosty wyników oceny składowej fizycznej SF-36 w grupie fuzji pozostały większe niż w grupie z samą dekompresją po 3 latach i po 4 latach (P = 0,02 w obu latach). W odniesieniu do zmniejszenia niepełnosprawności związanej z bólem pleców, zmiany w Wskaźniku Niepełnosprawności Oswestry po 2 latach od operacji nie różniły się istotnie pomiędzy badanymi grupami (-17,9 w grupie z samą dekompresją i -26,3 w grupie fuzji, P = 0,06). Większa utrata krwi i dłuższy pobyt w szpitalu wystąpił w grupie fuzji niż w grupie z samą dekompresją (p <0,001 dla obu porównań). Skumulowana stopa reoperacji wyniosła 14% w grupie fuzji i 34% w grupie z samą dekompresją (P = 0,05).
Wnioski
U pacjentów ze zwyrodnieniową chorobą zwyrodnieniową stopnia I, dodanie fuzji lędźwiowej do laminektomii wiązało się z nieznacznie większą, ale istotną klinicznie, poprawą ogólnej jakości życia związanej ze stanem zdrowia fizycznego niż laminektomia. (Finansowane przez Fundację Jean and David Wallace i inne, numer SLIP ClinicalTrials.gov, NCT00109213.)
Wprowadzenie
Zwiększone stosowanie procedury stapiania odcinka lędźwiowego kręgosłupa w Stanach Zjednoczonych, a także duża różnorodność w praktyce, wzbudza zainteresowanie wielu zainteresowanych stron, w tym pacjentów, lekarzy, płatników i decydentów. W raporcie opublikowanym w 2014 r. Fuzja kręgosłupa (465,000 procedur szpitalnych w 2011 r.) Stanowiła najwyższy łączny koszt szpitala (12,8 miliarda dolarów w 2011 r.) Jakiejkolwiek procedury chirurgicznej wykonywanej w szpitalach w USA.1 Randomizowana, kontrolowana próba kliniczna wyników badań kręgosłupa (SPORT) wykazało, że operacja była lepsza od opieki nieoperacyjnej w leczeniu zwyrodnienia kręgosłupa lędźwiowego.2 W SPORTIE większość pacjentów w grupie chirurgicznej leczono za pomocą laminektomii z wykorzystaniem zespolenia
[patrz też: stomatolog olsztyn, dentysta bielsko, stomatologia katowice ]

Wyniki