Te zdarzenia były zgłaszane jako zdarzenia niekliniczne, ponieważ wszyscy pacjenci byli bezobjawowi i mieli normalne elektrokardiogramy. Drugą istotną różnicą była wyższa częstość podwyższonych poziomów aminotransferazy alaninowej w grupie TDF niż w grupie kontrolnej po tym, jak kobiety w grupie TDF zaprzestały przyjmowania TDF (45% w grupie TDF vs. 30% w grupie kontrolnej, P = 0,03). Sekcja 3 w dodatkowym dodatku pokazuje dynamiczne zmiany poziomów aminotransferazy alaninowej. W grupie TDF 21-letnia kobieta urodziła martwego dziecka (bez zaobserwowanych wad wrodzonych); pacjentka miała ciążę, która zakończyła się śmiercią płodową 2 lata wcześniej, chociaż nie ujawniła tych informacji podczas badania przesiewowego. W obecnej ciąży świąd i żółtaczka rozwinęły się u tego pacjenta w 32. tygodniu ciąży; Objawy te ustępowały po leczeniu ursodiolem. Jednakże śmierć płodu nastąpiła w 36 tygodniu ciąży, po tym jak matka miała epizody bólu w dole brzucha. Inny pacjent w grupie TDF miał poziom aminotransferazy alaninowej, który był ponad 10 razy wyższy od górnej granicy prawidłowego zakresu w 28 tygodniu po porodzie, chociaż poziom znormalizował się po wznowieniu terapii przeciwwirusowej.
Trzech pacjentów w grupie kontrolnej miało poziom aminotransferazy alaninowej wyższy niż 10-krotność górnej granicy prawidłowego zakresu, a wszystkie przypadki wystąpiły w ciągu 4 tygodni po porodzie. Te zaburzenia aminotransferaz alaniny ustąpiły po rozpoczęciu leczenia przeciwwirusowego, chociaż żaden z tych pacjentów nie miał seronegatywności HBeAg ani serokonwersji podczas lub po wybuchach aminotransferazy alaninowej.
Bezpieczeństwo niemowląt
Spośród 183 żywych noworodków nie było istotnych różnic między grupą TDF a grupą kontrolną pod względem rozwoju płodu i wzrostu niemowląt. Wiek ciążowy, tryb porodu, waga, wzrost i punktacja Apgar po porodzie były podobne w obu grupach (Tabela 1). W 28. tygodniu po porodzie średnia masa ciała niemowląt z ekspozycją na TDF była podobna do masy niemowląt w grupie kontrolnej (odpowiednio 9,12 . 1,33 kg i 9,25 . 1,46 kg, P = 0,51), podobnie jak wysokość ( 69,41 . 3,57 cm i 69,21 . 3,84 cm, P = 0,72) i obwód głowy (44,22 . 2,37 cm i 44,0 . 2,16 cm, odpowiednio, P = 0,52).
Tabela 3. Tabela 3. Wady wrodzone, wady rozwojowe i zdarzenia niepożądane u niemowląt. Częstość wrodzonych deformacji lub defektów wynosiła 2% (95% CI, 0 do 7) u niemowląt z ekspozycją na TDF i 1% (95% CI, 0 do 6) wśród osób w grupie kontrolnej (P = 1,00). Jednego z noworodków urodzonych w pełnym terminie dostarczono za pomocą kleszczyków od matki z grupy TDF, która odmówiła cięcia cesarskiego; to niemowlę zmarło w dniu 2 od krwotoku śródmózgowego i aspiracyjnego zapalenia płuc. Wszystkie matki zgłosiły się zgodnie z instrukcją, aby nie karmić piersią. Częstość występowania i charakter zdarzeń niepożądanych u niemowląt były podobne w obu grupach (Tabela 3). Trzy niemowlęta z zapaleniem płuc lub zapaleniem oskrzeli wymagały hospitalizacji, ale później powróciły do zdrowia po krótkim okresie leczenia antybiotykami.
Dyskusja
Badania wykazały liniową zależność pomiędzy transmisją wertykalną a matczynym logarytmicznym obciążeniem log10, 7,12,15, chociaż transmisja z matki na dziecko jest znacznie mniej prawdopodobna, gdy poziom macierzyńskiego DNA HBV przy porodzie jest niższy niż 200 000 IU na mililitr niż wtedy, gdy poziom wynosi 200 000 IU lub więcej na mililitr .7,12,13,15-17,20-22,32-34 Sześć niezandomizowanych badań prospektywnych i jedno randomizowane badanie oceniały terapię antywirusową podczas ciąży.13,14,17,20,22, 23,35 Jednak badania te miały niską jakość i wykazywały sprzeczne wyniki dotyczące tego, czy terapia przeciwwirusowa zapobiegała przenoszeniu z matki na dziecko.5 Na przykład w randomizowanym badaniu z lamiwudyną ponad 30% pacjentów zostało i analiza per-protokół wykazały, że lamiwudyna nie była skuteczna.14 Odkrycie Chen et al
[patrz też: stomatolog piaseczno, dentysta olsztyn, cyjanokobalamina ]

Te zdarzenia były zgłaszane jako zdarzenia niekliniczne, ponieważ wszyscy pacjenci byli bezobjawowi i mieli normalne elektrokardiogramy. Drugą istotną różnicą była wyższa częstość podwyższonych poziomów aminotransferazy alaninowej w grupie TDF niż w grupie kontrolnej po tym, jak kobiety w grupie TDF zaprzestały przyjmowania TDF (45% w grupie TDF vs. 30% w grupie kontrolnej, P = 0,03). Sekcja 3 w dodatkowym dodatku pokazuje dynamiczne zmiany poziomów aminotransferazy alaninowej. W grupie TDF 21-letnia kobieta urodziła martwego dziecka (bez zaobserwowanych wad wrodzonych); pacjentka miała ciążę, która zakończyła się śmiercią płodową 2 lata wcześniej, chociaż nie ujawniła tych informacji podczas badania przesiewowego. W obecnej ciąży świąd i żółtaczka rozwinęły się u tego pacjenta w 32. tygodniu ciąży; Objawy te ustępowały po leczeniu ursodiolem. Continue reading “Tenofowir w zapobieganiu transmisji wirusa zapalenia wątroby typu B u matek z dużym obciążeniem wirusem ad 7”