Tenofowir w zapobieganiu transmisji wirusa zapalenia wątroby typu B u matek z dużym obciążeniem wirusem

Niewiele jest danych dotyczących stosowania fumaranu dizoproksylu tenofowiru (TDF) w czasie ciąży w celu zapobiegania przenoszeniu wirusa zapalenia wątroby typu B z matki na dziecko (HBV). Metody
W tej próbie uwzględniliśmy 200 matek, które były pozytywne pod względem antygenu zapalenia wątroby B e (HBeAg) i które miały poziom DNA HBV wyższy niż 200 000 IU na mililitr. Uczestnicy zostali losowo przydzieleni w stosunku 1: 1, aby otrzymać zwykłą terapię bez leczenia przeciwwirusowego lub otrzymać TDF (w doustnej dawce 300 mg na dzień) od 30 do 32 tygodnia ciąży do czwartego tygodnia po 4; uczestników śledzono aż do 28 tygodnia po porodzie. Wszystkie niemowlęta otrzymały immunoprofilaktykę. Podstawowymi wynikami były wskaźniki przeniesienia z matki na dziecko i wady wrodzone. Drugorzędnymi wynikami były bezpieczeństwo TDF, odsetek matek o poziomie DNA HBV mniejszym niż 200 000 IU na mililitr przy porodzie oraz utrata lub serokonwersja antygenu powierzchniowego HBeAg lub wirusa zapalenia wątroby typu B w 28. tygodniu po porodzie.
Wyniki
W momencie porodu 68% matek z grupy TDF (66 z 97 kobiet) w porównaniu z 2% w grupie kontrolnej (2 z 100) miało poziom DNA HBV mniejszy niż 200 000 IU na mililitr (P <0,001 ). W 28. tygodniu po porodzie stopa transmisji z matki na dziecko była znacząco niższa w grupie TDF niż w grupie kontrolnej, zarówno w analizie zamiar-do-leczenia (z transmisją wirusa do 5% niemowląt [5 z 97] vs. 18% [18 z 100], P = 0,007) i analiza per-protokół (z transmisją wirusa do 0 w stosunku do 7% [6 z 88], P = 0,01). Profile bezpieczeństwa matki i noworodka były podobne w grupie TDF i grupie kontrolnej, w tym wskaźnikach defektów urodzeniowych (2% [2 z 95 niemowląt] i 1% [1 z 88] odpowiednio, P = 1,00), chociaż więcej matek w grupie TDF miał wzrost poziomu kinazy kreatynowej. Po odstawieniu TDF, zwiększenie aktywności aminotransferaz alaninowych powyżej prawidłowego zakresu wystąpiło częściej u matek z grupy TDF niż u kobiet w grupie kontrolnej (45% [44 z 97 kobiet] vs. 30% [30 z 100], P = 0,03). Wyniki serologiczne HBV u matki nie różniły się istotnie pomiędzy grupami.
Wnioski
W kohorcie matek HBeAg-dodatnich o poziomie HBV DNA powyżej 200 000 IU na mililitr w trzecim trymestrze, częstość transmisji z matki na dziecko była niższa wśród osób, które otrzymywały terapię TDF niż wśród osób, które otrzymywały zwykłą terapia przeciwwirusowa. (Finansowane przez Gilead Sciences; ClinicalTrials.gov number, NCT01488526.)
Wprowadzenie
Przewlekłe zakażenie wirusem zapalenia wątroby typu B (HBV) pozostaje poważnym zagrożeniem dla zdrowia publicznego i jest związane z marskością wątroby i rakiem wątroby.1,2 Chociaż długoterminowe leczenie przeciwwirusowe może zmniejszyć ciężkość marskości i częstość występowania raka wątroby, eliminacja HBV jest rzadkie.1,3 Dlatego profilaktyka zakażenia HBV jest najskuteczniejszym sposobem na zmniejszenie globalnego obciążenia zakażeniem wirusem zapalenia wątroby typu B i raka wątroby.4,5
Ciężarne matki z przewlekłym zakażeniem HBV mogą wertykalnie przenosić HBV do swoich dzieci, 6-8 lat, a jeśli nie leczone, przewlekłe zakażenie HBV rozwinie się u 80-90% niemowląt urodzonych przez matki, które są pozytywne pod względem antygenu zapalenia wątroby typu B (HBeAg) .9, 10 Kombinacja poporodowej biernej i aktywnej immunizacji zmniejsza częstość transmisji z matki na dziecko z 90% do 10% .4,5,9,11 Jednak immunoprofilaktyka zawodzi u 10 do 30% niemowląt urodzonych przez matki z HBV Poziom DNA ponad 6 log10 kopii na mililitr, 12-18, co przyczynia się do wielu przypadków przenoszenia wertykalnego w obszarach, gdzie HBV jest endemiczny i dalej zwiększa ogólną częstość przewlekłego zakażenia HBV.
Niewielki, ale rosnący materiał dowodowy sugeruje, że leczenie przeciwwirusowe może zmniejszyć ryzyko przeniesienia zakażenia z matki na dziecko wśród matek, których poziom DNA HBV jest wyższy niż 6 log10 kopii na mililitr, chociaż brakuje badań dotyczących jakości, a istniejące badania wykazały sprzeczne wyniki.5,13,14,17,20-23 W badaniu nierandomizowanym przeprowadzonym przez Chen et al
[podobne: stomatolog zielona góra, protetyka na implantach, cennik implantów ]

Powiązane tematy z artykułem: cennik implantów protetyka na implantach stomatolog zielona góra