Wobec eliminacji schistosomatozy ad

Podczas gdy planiści zdrowia publicznego zakładali, że związane z zabiegiem zmniejszenie wydalania pasożytniczych jaj przez ludzi powstrzymałoby przenoszenie pasożyta, proces infekcji jest w rzeczywistości bardziej skomplikowany, będąc podżeganym przez superspreaders (szczególnie nieleczone dzieci którzy nie uczęszczają do szkoły) oraz powiązania społeczne i hydrologiczne pomiędzy ogniskowymi gorącymi punktami transmisji, w których najprawdopodobniej wystąpią wymagane interakcje człowiek-ślimak. Problem trwałej transmisji jest złożony w przypadku S. japonicum, ponieważ zwierzęta domowe i dzikie mogą być również zarażone tym gatunkiem, zapewniając przetrwały zoonotyczny rezerwuar, który utrwala miejscową transmisję pasożyta. Jak zatem możemy przerwać cykl transmisji. Oczywiście, przy wdrażaniu jakiejkolwiek nowej kampanii kontrolującej schistosomatozę, pierwszym priorytetem zawsze będzie zmniejszenie ciężaru choroby i zapobieganie zgonom, a cele te są zwykle osiągane dzięki obecnie przyjętym strategiom masowej terapii2. Kolejny, bardziej wszechstronny a skuteczna faza zwalczania chorób – eliminacja reinfekcji – będzie wymagać wysiłków, które są znacznie bardziej intensywne i kosztowne. Jednak dodatkowy koszt tych dodatkowych działań kontrolnych zostałby ostatecznie zrekompensowany przez większe korzyści zdrowotne uzyskane przy całkowitym wyeliminowaniu przenoszenia pasożytów. Jak Wang i in. w środowisku ekologicznym wysokiego ryzyka samo leczenie farmakologiczne może tylko częściowo tłumić przekazywanie. W takich środowiskach każdy program oparty wyłącznie na dostarczaniu leków będzie musiał być kontynuowany przez dziesięciolecia (lub być może w nieskończoność), aby zapobiec nawrotowi infekcji i chorób. Dopiero dzięki włączeniu dodatkowych strategii przerwania transmisji pasożytów można zapobiec wszelkim chorobom związanym z schistosomatozą.
Ponieważ schorzenia związane z schistosomatozą pozostają subkliniczne w ubogich w surowce warunkach, nie udało się ich skutecznie zmierzyć i często pomijano je w ocenach globalnych obciążeń chorobowych.1 Ciężar choroby spowodowany schistosomatozą jest w rzeczywistości dość znaczny, niezależnie od tego, czy został zmierzony. pod względem lat życia 3 skorygowanych pod względem jakości lub skorygowanych, dostosowanych do niepełnosprawności lat życia4 lub po prostu poddanych dokładnej analizie procesu zakażenia schistosomami i jego znanych powikłań.1
Schistosomatoza jest chorobą przewlekłego zapalenia, która znacząco wpływa na codzienną wydajność milionów ludzi zakażonych lub zakażonych. W szczególności S. japonicum ma istotny wpływ na stan odżywienia, niedokrwistość, wzrost i rozwój oraz wyniki ciąży.1 Problem wynika nie tylko z uszkodzenia zwłóknienia określonych narządów, ale także z ciągłego procesu ziarniniakowego stanu zapalnego spowodowanego odkładaniem się jaja pasożytnicze w tkankach gospodarza. Przewlekle podwyższone poziomy interleukiny-6 i cytokin czynnika martwicy nowotworów prowadzą do przewlekłego podwyższania poziomu reagentów ostrej fazy, takich jak hepcydyna, które upośledzają wychwyt żelaza i mobilizację, powodując anemię przewlekłego stanu zapalnego. Nawet w przypadku infekcji lub reinfekcji o niskiej intensywności, proces nowego zapalenia (objawiający się hepatosplenomegalią i anemią) w odpowiedzi na schistosomatozę może być znaczny
[przypisy: cennik implantów, stomatolog olsztyn, program stomatologiczny ]