Wobec eliminacji schistosomatozy

Schistosomatoza pozostaje jedną z najczęstszych chorób na świecie. Pomimo ponad stuletnich wysiłków kontrolnych i wprowadzenia w latach osiemdziesiątych wysoce skutecznej terapii antybiotyko- micznej, choroba po prostu nie zniknie. Ponad 207 milionów najbiedniejszych ludzi na świecie jest obecnie zarażonych schistosomatozą, która jest często od dziesięcioleci przewlekłym zaburzeniem zapalnym, które jest związane z wyłączeniem niedokrwistości i niedożywienia, a także słabej wydajności w szkole i pracy.1 Cykl życia Schistosome. Infekcja ludzi przez gatunki schistosoma powoduje przewlekłe zwłóknienie wątroby lub jelit, zwłóknienie, zwężenie i zwapnienie dróg moczowych. Infekcja następuje po kontakcie ze świeżą wodą, w której znajdują się pasożyty larwalne zwane cerkariami, które przenikają przez skórę ludzi, stają się schistosomulą i przedostają się do naczyń włosowatych i naczyń limfatycznych. Robaki migrują do żylnego układu wrotnego, gdzie dojrzewają i jednoczą się, a następnie do wyższych żył krezkowych, gorszych żył krezkowych i górnych żył hemoroidalnych lub splotu pęcherzykowego i żył odprowadzających moczowody. Jaja są produkowane i przechodzą do sąsiednich tkanek; wiele z nich jest wydalanych z kałem lub moczem. Wylęgają się jaja, uwalniając miracidię, która infekuje ślimaki słodkowodne, które ostatecznie uwalniają cerkarię.
Schistosomatoza, zwana również bilharozą, wynika z długotrwałej infekcji przez wielokomórkowe pasożyty wewnątrznaczyniowe jednego z pięciu gatunków trematodów – Schistosoma japonicum, S. mansoni, S. haematobium, S. intercalatum lub S. mekongi. Przenoszenie pasożytów i związane z tym ryzyko infekcji u człowieka są silnie powiązane z określonymi lokalizacjami geograficznymi, ponieważ pasożyt przechodzi kilka etapów rozwojowych, które muszą wystąpić w wodzie słodkiej, w tym okres wzrostu w poszczególnych gatunkach pośrednich ślimaków żywiciela (patrz diagram i interaktywna grafika ).
Od dr Xiao-Nong Zhou. Nawet po zakończeniu infekcji choroba utrzymuje się. U niektórych pacjentów, zwłaszcza ze schistosomatozą jelitową (patrz zdjęcie) późne zwłóknienie powikłane schistosomatozą prowadzi do nadciśnienia wrotnego, które powoduje znaczne ryzyko zgonu z powodu krwawienia z przewodu pokarmowego. U pacjentów ze schistosomatozą powikłaną późną postacią jest nieodwracalna niedrożność dróg moczowych z towarzyszącym ryzykiem niewydolności nerek i wywołanego zapaleniem raka pęcherza. Prawdopodobnie azjatycka postać schistosomatozy jelitowej spowodowana przez gatunek S. japonicum, opisana przez Wanga i in. w tym wydaniu czasopisma (strony 121-128) niesie najwyższe ryzyko zapalenia związanego z infekcją i innych powikłań.
W latach osiemdziesiątych, po wprowadzeniu bardzo skutecznego prazykwantelu przeciw antybiogramowi, wierzono, że dostarczanie leków na dużą skalę za pośrednictwem programów szkolnych lub społecznościowych może rozwiązać problem przenoszenia schistosomatozy i, w ten sposób, wyeliminować ryzyko choroba pasożytnicza. Chociaż takie kampanie masowego rażenia znacznie zmniejszyły obciążenie infekcyjne i chorobę związaną z pasożytami, często nie ograniczały przenoszenia pasożytów w społecznościach wysokiego ryzyka. Ponieważ wysiłki te nie zdołały zapobiec natychmiastowej reinfekcji, nie przyczyniły się również do zmniejszenia liczby chorób związanych z ponownym zakażeniem.
Dlaczego masowe leczenie nie przerwało transmisji. Jak się okazuje, bardzo złożoność cyklu życiowego pasożyta pomaga zapewnić, że jego transmisja będzie kontynuowana w lokalnych ekosystemach
[podobne: skaza naczyniowa, badania lekarskie do pracy jak wygladaja, laminektomia ]

Powiązane tematy z artykułem: badania lekarskie do pracy jak wygladaja laminektomia skaza naczyniowa